Wyszukiwarka
Rynek nieruchomo캣혴ci
Doda캣혗 admin, 2007-10-15
Rynek nieruchomo캣혴ci jest rynkiem lokalnym, ograniczonym, a wi횆혲c innym ni캣탄 rynek d훯흢br masowych. Wynika to z faktu, 캣탄e nieruchomo캣혴ci nie mo캣탄na przenie캣혴횆혝 na rynek, gdzie s횆혚 wy캣탄sze ceny.


Cz캣혗owiek posiada wiele potrzeb, kt훯흢re na og훯흢캣혗 dzielimy na podstawowe i wy캣탄szego rz횆혲du, a kt훯흢re mo캣탄na okre캣혴li횆혝 jako uczucie braku(niedostatku). Aby potrzeba sta캣혗a si횆혲 popytem, musi by횆혝 wsparta 캣혴rodkami finansowymi. Najbardziej klasycznym przyk캣혗adem r훯흢캣탄nicy mi횆혲dzy potrzebami a popytem jest budownictwo mieszkaniowe w Polsce. O ile potrzeby mo캣탄na oceni횆혝 na minimum 1,6 miliona mieszka캣혙, to popyt realizowany w ci횆혚gu ostatnich kilku lat waha캣혗 si횆혲 w okolicach liczby 100 tysi횆혲cy mieszka캣혙 rocznie. W rzeczywisto캣혴ci by캣혗 on wi횆혲kszy, gdy캣탄 na jedno nowe oddane do u캣탄ytku mieszkanie przypada ok.. trzech transakcji na wt훯흢rnym rynku mieszkaniowym.
W gospodarce rynkowej przyjmuje si횆혲, 캣탄e oba spotykaj횆혚ce si횆혲 na rynku podmioty, tj. sprzedawca(reprezentuj횆혚cy stron횆혲 poda캣탄ow횆혚) i nabywca(reprezentuj횆혚cy stron횆혲 popytow횆혚) dzia캣혗aj횆혚 z ch횆혲ci zysku, a wi횆혲c dokonuj횆혚c transakcji pr훯흢buj횆혚 go maksymalizowa횆혝. Sprzedaj횆혚cy(oferuj횆혚cy) d횆혚캣탄y do najwy캣탄szej ceny, kupuj횆혚cy natomiast pr훯흢buje uzyska횆혝 maksymalna korzy횆혝 przez d횆혚캣탄enie do zap캣혗aty jak najni캣탄szej ceny za poszukiwane dobro. Oba te podmioty gry rynkowej maj횆혚 swobod횆혲 dzia캣혗ania, w tym przede wszystkim- podejmowania decyzji. To powoduje, 캣탄e w tradycyjnym poj횆혲ciu rynek jest nieograniczony, kszta캣혗tuje si횆혲 캣탄ywio캣혗owo pod wp캣혗ywem swobodnych decyzji jego uczestnik훯흢w. Posiada jednak mechanizm samoregulacji 캣혴ci캣혴le powi횆혚zany z poda캣탄횆혚 towar훯흢w i popytem na nie.
Rynek jest niezmiernie wa캣탄nym 캣힊r훯흢d캣혗em informacji dla obu stron. Sprzedawcy dowiaduj횆혚 si횆혲 jakie kolory, modele, rodzaje przedmiot훯흢w s횆혚 szczeg훯흢lnie poszukiwane, za kt훯흢re kupuj횆혚cy s횆혚 w sk캣혗onni zap캣혗aci횆혝 wy캣탄sz횆혚 cen횆혲, natomiast nabywcy pozyskuj횆혚 informacje o ruchach cenowych, o rodzajach d훯흢br, kt훯흢re mo캣탄na kupi횆혝 dzi캣혴 lub w przysz캣혗o캣혴ci. Indywidualne decyzje konsument훯흢w powoduj횆혚 falowanie poda캣탄y i popytu r훯흢캣탄nych d훯흢br. Przyczynia si횆혲 do tego ci횆혚g캣혗e wprowadzanie przez producent훯흢w nowych asortyment훯흢w towar훯흢w, doskonalszych modeli, coraz bardziej stymuluj횆혚cej do kupna reklamy i innych dzia캣혗a캣혙 marketingowych, kt훯흢rych celem jest nakierowanie strumienia popytu na okre캣혴lone, oferowane w캣혗a캣혴nie przez nich dobra i us캣혗ugi.
Sytuacja taka wyst횆혲puje nie tylko na rynku d훯흢br konsumpcyjnych, ale r훯흢wnie캣탄 na rynku d훯흢br inwestycyjnych. Producenci podobnych maszyn, linii technologicznych konkuruj횆혚 miedzy sob횆혚 o pozyskanie nabywcy, a cz횆혲캣혴횆혝 tych d훯흢br jest produkowana dopiero po uzyskaniu zam훯흢wienia. Sytuacja taka przenosi si횆혲 na cz횆혲캣혴횆혝 rynku inwestycyjnego(kapita캣혗owego), jakim jest rynek nieruchomo캣혴ci. On r훯흢wnie캣탄 ulega zmianom, przekszta캣혗ceniom i modom, ale ma te캣탄 swoje cech specyficzne.
Specyfika tego rynku wynika przede wszystkim z tego, 캣탄e dobro o kt훯흢rym m훯흢wimy, czyli nieruchomo캣혴횆혝, jest nieprzenoszalna. Nie mo캣탄na wyprodukowa횆혝 jej w jakim캣혴 tanim miejscu na 캣혴wiecie, a nast횆혲pnie dowie캣힊횆혝 na ten rynek, gdzie mo캣탄na uzyska횆혝 najwy캣탄sz횆혚 cen횆혲. Innymi s캣혗owy, ze specyficznych cech nieruchomo캣혴ci wynika specyfika tego rynku, kt훯흢ry w zasadniczych kwestiach, np. kszta캣혗towania poda캣탄y i popytu, zachowuje si횆혲 jak ka캣탄dy rynek.
Wi횆혲kszo캣혴횆혝 specjalist훯흢w zajmuj횆혚cych si횆혲 rynkiem nieruchomo캣혴ci za najwa캣탄niejszy czynnik kszta캣혗tuj횆혚cy popyt na nieruchomo캣혴ci uwa캣탄a zatrudnienie. Zatrudnienie jest pocz횆혚tkiem reakcji 캣혗a캣혙cuchowej, kt훯흢ra ko캣혙czy si횆혲 popytem na nieruchomo캣혴ci. Powstaj횆혚ce nowe miejsca pracy lub ich likwidacja na danym obszarze maj횆혚 istotny wp캣혗yw na popyt na nieruchomo캣혴ci na tym obszarze. Decyzja firmy o nowej lokalizacji powoduje zapotrzebowanie na zatrudnienie pracownik훯흢w, powstaj횆혚 nowe miejsca pracy, wzrasta popyt na powierzchnie komercyjne( biura, magazyny, sklepy), wzrasta popyt na mieszkania, towary i us캣혗ugi.









WARTO PRZECZYTA횆혛
NEWSY
  • II 캣혳l횆혚skie Targi Mieszkaniowe 13-14 pa캣힊dziernika 2007 r., Hala Kapelusz.
  • Nintendo zdominowa캣혗o niemiecki rynek Firma Nintendo odcisn횆혲캣혗a w ostatnim czasie mocne pi횆혲tno na niemieckim rynku gier komputerowych. W zestawieniu dziesi횆혲ciu najpopularniejszych gier ostatnich miesi횆혲cy, tytu캣혗y na konsole
  • XI Festiwal Szekspirowski Festiwal Szekspirowski, organizowany co roku w sierpniu w Gda캣혙sku, jest jedn횆혚 z najwi횆혲kszych mi횆혲dzynarodowych imprez teatralnych na wybrze캣탄u.
Copyright 짤 2007-2009seoteka
"));