Wyszukiwarka
Marketing partnerski
Dodał admin, 2007-10-07 Autor / Opracowanie: Mirelka
Marketing partnerski wymaga współpracy wszystkich działów w przedsiębiorstwie w wysiłkach, które maja służyć jak najlepszej obsłudze klienta.
Jedna z najnowszych strategii marketingowych wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa, zmierzających do ograniczenia gotowości zmiany dostawcy, jest marketing partnerski.
Marketing partnerski oznacza tworzenie, utrzymywanie oraz umacnianie więzi z klientami i innymi zewnętrznymi współpracownikami. Celem marketingu partnerskiego jest dostarczenie klientom firmy pozytywnych wartości w długim okresie czasu, a miara sukcesu jest długofalowa satysfakcja klientów.
Marketing partnerski wiąże się z naciskiem na utrzymanie klienta i jego lojalności, z naciskiem na korzyści dla klienta całości oferty, z działalnymi długookresowymi, ze znaczeniem obsługi klienta, jako istotnego elementy polityki marketingowej oraz z dużym zaangażowaniem klienta (chodzi o częsty bezpośredni kontakt).
Marketing partnerski wymaga współpracy wszystkich działów w przedsiębiorstwie w wysiłkach, które maja służyć jak najlepszej obsłudze klienta. Budowanie relacji mu7si się odbywać na różnych poziomach: ekonomicznym, społecznym, technicznym i prawnym, aby osiągnąć skutek w postaci wysokiego stopnia lojalności klientów.
Można wyróżnić pięć różnych typów relacji które powstają między firma a jej klientami:
1) relacja podstawowa – sprzedawca sprzedaje produkt, ale nie prowadzi żadnych posprzedażowych działań; jedyny kontakt występuje w momencie sprzedaży;
2) relacja reaktywna – sprzedawca sprzedaje produkt i zachęca klienta do skontaktowania się z firma w przypadku pojawienia się jakichkolwiek pytań lub problemów z jego strony; firma proponuje doradztwo związane z produktem, który sprzedaje;
3) relacja odpowiedzialna – sprzedawca dzwoni do klienta wkrótce po zakupie, aby sprawdzić czy produkt odpowiada jego oczekiwaniom, ponadto stara się uzyskać sugestie dotyczące ulepszenia produktu bądź informacje o jakichkolwiek przyczynach niezadowolenia z zakupu, a informacje te pozwalają firmie na ciągłe udoskonalanie oferty;
4) relacja proaktywna – sprzedawca lub inni pracownicy przedsiębiorstwa okresowo kontaktują się z klientami, przekazując mu sugestie na temat sposobu wykorzystania produktu lub informacje o nowych ofertach;
5) relacja partnerska – sprzedawca w sposób ciągły pracuje z klientami w celu poszukiwania sposobów dostarczania im większej wartości.
Typ relacji realizowanej przez firmę zależy od liczby jej klientów oraz od wysokości marży zysku dla przedsiębiorstwa.
Marketing partnerski wiąże się z dostarczaniem korzyści do klientów, w zamian za długookresową lojalność wobec przedsiębiorstwa. Jednak wartości dostarczane klientowi są w różny sposób przez nich postrzegane. Dlatego też można wyróżnić trzy zasadnicze sposoby kreowania tych wartości, zależące od charakteru wartości pozytywnie postrzeganych przez danego klienta:
WARTO PRZECZYTAĆ
- Wsparcie zagraniczne dla Polski wschodniej Szczególnie korzystnie Polska Wschodnia została potraktowana w programie PHARE SSG, którego środki były początkowo kierowane tylko do wybranych województw
- Zabezpieczenia kredytu bankowego Podstawowym warunkiem otrzymania przez kredytobiorcę kredytu bankowego jest przedstawienie odpowiednich zabezpieczeń
- Rynek kapitałowy Rynek kapitałowy jest segmentem rynku finansowego, który tworzą transakcje zawierane długoterminowymi instrumentami finansowymi, tzn. instrumentami o terminie realizacji dłuższym niż rok
- Polityka bezpieczeństwa w Bartex Holding S.A. Obecne realia, które zmuszają do gromadzenia i przetwarzania wielkich ilości danych, wymuszają na przedsiębiorstwie odpowiednie nimi zarządzanie i ochronę
OSTATNIO DODANE
- Świeczki zapachowe i ozodbne - jaki mają na nas wpływ i jakie swiece wybierać.
- Lendon: Pożyczka internetowa za darmo - opinia i recenzja
- Wonga: Pożyczka za 10 zł - opinia i test
- Vivus: darmowa pożyczka w promocji (opinie, analizy i testy)
- Pożyczka Ekspreskasa w Ferratum Bank - nasza opinia
- Pożyczka Extraportfel - nasza opinia
- BGŻOptima - nietypowy internetowy rachunek oszczędnościowy
- Czarnogóra - kurorty w byłej Jugosławii
- Kiedy poczuje ciążę?
- Nowy serwis komputerowy w Krakowie specjalizujący się w produktach Apple
NEWSY
- Latające elektrownie Większość znanych dotychczas nowoczesnych sposobów pozyskiwania energii na dużą skalę związanych jest z ziemią. Dlaczego nikt nie wpadł na pomysł, żeby szukać jej na dużych wysokościach?
- Jak zabezpieczyć się przed stratą bagażu Przed wyjazdem warto wykupić ubezpieczenie bagażu. Jednak nawet, gdy pasażer takiego ubezpieczenia nie posiada można liczyć na uzyskanie odszkodowania z polisy odpowiedzialnego za szkodę.
- Świetlana przyszłość energii słonecznej Stany Zjednoczone w kwestiach energetyki, w przeważającym stopniu, uzależnione są od importowanych nieodnawialnych źródeł energii takich jak ropa i gaz. W świeżo opublikowanym raporcie
Serwisy warte odwiedzenia
Mapa strony
Biznes i ekonomia :: Hobby :: Internet :: Komputery :: Kultura :: Muzyka :: Motoryzacja :: Nauka i technika :: Rozrywka :: Sport :: Telekomunikacja :: Turystyka :: Zdrowie i uroda :: Inne :: Edukacja :: Spoleczeństwo :: AGD RTV :: Radio i telewizja :: Nieruchomości ::