Wyszukiwarka
2011: rynek mediów i rozrywki będzie warty 2 bln USD
Dodał Administrator,
Jak wynika z raportu PricewaterhouseCoopers "Global Entertainment and Media Outlook 2007-2011", w ciągu następnych pięciu lat prawie połowa wzrostu na rynku mediów i rozrywki będzie


generowana przez technologie internetowe i bezprzewodowe, w tym dystrybucja programów TV i gry wideo.
W 2006 r. wartość rynku mediów i rozrywki wyniosła 1,4 bln USD. Analitycy PricewaterhouseCoopers przewidują jego średnioroczny wzrost do 2011 r. na poziomie 6,4%. Ich zdaniem jednak tradycyjne kanały dystrybucji treści przez najbliższe pięć lat wciąż będą generować większość obrotów na rynku. Choć głównymi czynnikami wzrostu będą rozwój technologii cyfrowych i dostępu do Internetu (wzrost dwucyfrowy).
Zdaniem PricewaterhouseCoopers, znaczny wzrost nastąpi w segmencie dystrybucji programów telewizyjnych na urządzenia mobilne. W 2011 r. przewidywany poziom wydatków tego segmentu osiągnie w skali globalnej 6,5 mld USD w porównaniu z zaledwie 26 mln USD w zeszłym roku. Eksperci przewidują, że za pięć lat wydatki związane z dystrybucją rozrywki i mediów na platformach konwergentnych - łączących funkcje komputera, telefonu i telewizora - będą stanowiły ponad połowę wydatków na rozrywkę i media. PricewaterhouseCoopers przewiduje dwucyfrowy wzrost wydatków na produkty cyfrowe i mobilne. Na koniec okresu prognostycznego wyniosą one 153 mld USD.
Internet i media cyfrowe
Internet pozostanie najszybciej rozwijającym się medium reklamowym (wzrost ok. 18,3% rocznie), co pozwoli mu osiągnąć wartość 73 mld USD. Segment reklamy internetowej w 2011 r. będzie stanowić 14% rynku reklamy ogółem. Globalne wydatki na reklamę w okresie objętym raportem wzrastać będą w tempie ok. 5% rocznie - z 407 mld USD w 2006 r. do 531 mld USD pięć lat później. Drugi pod względem wielkości wzrost (6,5% rocznie) odnotuje reklama zewnętrzna, a trzeci - telewizyjna (5,1%, 197 mld USD). Treści generowane przez użytkowników portali społecznościowych będą generować blisko 18,3% wzrostu przychodów z reklamy internetowej ogółem.

Więcej na computerworld.pl








WARTO PRZECZYTAĆ
  • Maszyny cyfrowe - historia W połowie lat osiemdziesiątych pojawiła się architektura W połowie lat osiemdziesiątych pojawiła się architektura RISC (Reduced Instruction Set Computer).
  • Nerwy rdzeniowe Nerw rdzeniowy jest nerwem mieszanym czuciowo-ruchowym. Odchodzą od niego gałęzie: łączące(łączą nerw rdzeniowy ze zwojami pnia współczulnego),oponowe... (luniaa)
  • UMTS Nazwa UMTS pochodzi od angielskiego rozwinięcia Universal Mobile Telecommunications System. Standard ten stanowi opis systemu komunikacji ruchomej w sieciach bezprzewodowych trzeciej generacji.
  • Bitwa pod Grunwaldem Jana Matejki Bitwa pod Grunwaldem Jana Matejki to stanowczo arcydzieło malarstwa batalistycznego. Artysta zaczął przygotowywać się do stworzenia obrazu już w swej młodości.
NEWSY
  • Internetowy serwis aferalny Nowy serwis internetowy pozwoli ujawniać tajne dokumenty bez narażania się na odpowiedzialność karną - informuje serwis "EurekAlert."
  • Hiphopowe błogosławieństwa Ojcowie salezjanie zaproponowali raperom przełożenie słów Chrystusa na język muzyki hiphopowej. Właśnie rozpoczęły się nagrania do awangardowej płyty "Osiem błogosławieństw".
  • Leki na nadciśnienie korzystne dla starszych Badania nad wpływem środków obniżających ciśnienie krwi u osób po 80. roku życia dały tak dobre wyniki w zapobieganiu udarom i zgonom, że je przerwano, by podać leki również grupie kontrolnej.
Copyright © 2007-2009seoteka
"));