Wyszukiwarka
Public Relations
Dodał admin, 2008-03-22 Autor / Opracowanie: gosiakat
PR- dostarczanie społeczeństwu informacji, perswazja mająca na celu modyfikowanie postaw oraz usiłowanie zbliżenia postaw i działań instytucji do nastawienia klientów

<  1  2  3  4  5  6  7  8  9    >


 PISANIE TEKSTÓW

Przygotowanie tekstów pisanych tradycyjnie należy do najmocniejszych stron specjalistów PR. Najważniejszą z form pisanych jest, jak poprzednio wskazywano, news release, ale istnieje też wiele innych. Oto niektóre z nich:

Biogram – zwięzłe przedstawienie najważniejszych danych osobowych konkretnej osoby. Może mieć on prostą formę, ale może tez mieć formę opisową, życiorysową.
Backgrounder – kilkustronicowe przedstawienie podstawowych informacji o instytucji, która przesyła komunikat lub organizuje imprezę; podaje zakres jej działalności, historię, osiągnięcia. Forma może być zbliżona do komunikatu prasowego lub narracja. Backgrounder nie ma być wykorzystywany przez media w całości , lecz służy do uzupełnienia wiedzy dziennikarza.
Artykuł promocyjny – zbliżony w formie do backgroundera artykuł publicystyczny, jest przeciwieństwem komunikatu prasowego. Ukazuje się w prasie jako tzw. Materiał sponsorowany. Dobry artykuł powinien być lekki i łatwy w czytaniu. Powinien być też podzielony na trzy elementy, nazywa się systemem O-W-O, czyli Opis – Wyjaśnienie - Ocena
Wywiad – inną formą artykułu przygotowanego przez PR jest wywiad sponsorowany, czyli rozmowa przeprowadzona przez wynajętego dziennikarza z kierownictwem firmy.
Studium przypadku – PR może przygotować artykuły mające charakter analizy, zwanej „ studium przypadku” – przykładowo opisując skuteczne użycie produktu firmy, informując jednocześnie, że ten produkt może być stosowany w konkretnych warunkach i sytuacjach.
Artykuł podpisany – artykuł podpisany przez prezesa firmy, choć w rzeczywistości mógł być przygotowany przez dział PR. Podpis nadaje artykułowi autorytet i powagę firmy.
Memorandum – podstawowa krótka i zwięzła forma pisemnej wewnętrznej komunikacji biurowej.
Pitch letter – list, który ma przyciągać uwagę adresata, a więc powinien zaczynać się od zdania, które ma przykuć uwagę.
Artykuły przeglądowe – przedstawiają ogólnie sytuację w danej branży.
Artykuły faktograficzne – opisują sytuację w danym przedsiębiorstwie.
Materiały pisane i powielane – (news release, backgrounder, broszury, ulotki) umieszczone w jednej oprawie tworzą tzw. press kit, czyli zestaw materiałów prasowych.

 ŻYWE SŁOWO

Gdy chodzi o silę przekonywania, nic nie zastąpi żywego słowa, choćby to słowo miało być wypowiedziane za pośrednictwem telefonu, a także radia i telewizji. Najczęstszą formą komunikowania jest rozmowa między dwoma osobami. I ona często występuje w pracy personelu PR. Zaleca się aby:
ˇ Umówić się wcześniej telefonicznie na rozmowę
ˇ Na samym wstępie przedstawić siebie i cel przybycia.
ˇ Mówić treściwie.
ˇ Nie błagać.
ˇ Podziękować rozmówcy za poświęcony czas oraz za wszystko co dla nas zrobił.
ˇ Pozostawić w redakcji napisany materiał, broszurę, komunikat, artykuł.
ˇ Po rozmowie wysłać liścik z podziękowaniami za spotkanie.
 

<  1  2  3  4  5  6  7  8  9    >






WARTO PRZECZYTAĆ
  • Handel międzynarodowy Handel międzynarodowy, mimo postępującej globalizacji, jest nadal jednym z głównych powiązań gospodarek poszczególnych państw z gospodarką światową.
  • Bankowe metody zarządzania finansowego System informacyjny i controlling ma ułatwić zintegrowane zarządzanie bankiem, a w efekcie osiągnięcie wysokiej rentowności przy minimalnym poziomie ryzyka bankowego.
  • Kredyt Dyskontowy Kredyt udzielany w operacji dyskontowania weksli przez bank, polegającej na zakupie weksla przed terminem jego płatności.
  • Przestępstwa bankowe Przez ostatnie lata nastąpił gwałtowny wzrost przestępczości gospodarczej, jak również jej zmian jakościowych.
NEWSY
Copyright © 2007-2009seoteka